Freddan på Nitzer

Det är några månader sedan nu. Nitzer Ebb var tillbaka i Sverige. Mest laddad i gänget var Freddan som skulle göra sitt första besök på en Nitzer-spelning. Själv såg jag dem för nionde eller tionde gången, tredje gången sedan comebacken. Och visst, det var bra igen, men kanske inte lika hett som i Arvika. 

Vi drack några öl under kvällen, sen drack vi några till och sen några till.
Stötte ihop med Martin och vi snackade lite i baren, medans Nitzer spelade nåt spår som inte var så jätte-spännande inne på scen. Det var mot slutet av spelningen. Jag frågade Martin om han hade sett Freddan, jag hade tappat bort honom för femtonde gången under kvällen sedan förfesten hos MonoTony .

-Ja han står där, sa Martin och pekade med ölflaskan.

Och vid ingången in till scenen stod Freddan med en öl i handen. Med slutna ögon. Han sov. Han sov stående trettio meter från en Nitzer Ebb konsert. Vi väckte honom.

Martin skrattade till och sa

-Va fan gör du, Freddan?

Freddan blinkade till, öppnade ögonen, kisade runt i lokalen och svarade:

-Jag vänter på trombonsolot.

*

JAG VÄNTER PÅ TROMBONSOLOT!!!!!

**

!!!!!!


***

Vi tar det en gång till: Det var alltså Nitzer Ebb som spelade.

Kommentarer
Postat av: Martin S

Redan en modern klassiker!

2007-11-21 @ 07:49:52
Postat av: Sjögge

De har ju tromboner i "One Man's Burden" (Showtime -90). Visserligen samplat. Kan det ha varit det han väntade på?
Nåja, själv var jag på Nitzer 1991 med bland andra (och jag kan missta mig om några namn här): Andreas Jismark, Jimmy Monell, Ola Pettersson och inte minst: Morgan Roos. Jag tror även att Jannika Lundell och hennes Jonas (tror jag) var närvarande.
En minnesvärd kväll där en av de närvarande höll för öronen 90% av kvällen.

2007-11-21 @ 13:07:48
Postat av: Andreas

Jag misstänker att det kan varit nåt sånt Freddan faktiskt yrade om när allt kommer kring! : )

Det var en fin kväl det där...herregud -91! Det är så länge sen! Danne Gua var med också! : D Vi träffade Nitzer på dagen! : )

2007-11-21 @ 15:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0